9 Mayıs 2014 Cuma

16. Uluslararası Eskişehir Film Festivali 8. Gün Değerlendirmem (The Grand Budapest Hotel)

Film festivalinin sonuna gün gün yaklaşırken; bugün, tek film izlemeyi tercih ettim. Bir nedeni de bugün gösterimdeki filmler ya daha önce izlemiş olduklarımdı ya da izlemem diye düşündüklerim. O nedenle "The Grand Budapest Hotel"i geçen bilet bulamamamın ardından nihayet bugün izleyebildim.


"The Grand Budapest Hotel", film festivali boyunca 3 kere gösterildi ve her seferinde biletler yok sattı. Öncelikli düşüncem şu ki; bu, popüler kültürün doğurduğu bir durumdu. Çünkü ben film esnasında yer yer sıkılırken ve filmden çıktığımda da "o kadar da değil" dedim.
Film teknik açıdan, sinematografik açıdan ve görsel olarak iyiydi. Ara ara eğlenceliydi ama görmeye çok da alışık olmadığımız bir tarzı ya da "çok farklıydı, bu bir başyapıt" dedirtecek bir konumu yoktu. Belki film öncesi beklenti büyüklüğümden bana böyle düşündürdü ama film hakkında genel kanımın bu olduğunu söylemeden edemeyeceğim.
Oyunculuk konusunda beklentim karşılandı ve fragmandan da görülecek üzere film, tanıdık sima doluydu. Bu bir avantaj mı filmler için yoksa dezavantaj mı bu bence sorgulanması gereken bir soru her zaman için.

Evet filmi beğendim ama bayılmadım. Film başarılıydı ama "kült" potansiyeli yoktu... ve bu liste epey uzar. Bu nedenle sizi de sıkmadan burada noktalıyorum.

Yarınki filmlerle buluşmak üzere...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder