29 Haziran 2012 Cuma

Ergen Olmak Zor!

Doğrusunu söylemek gerekirse bu konuyla ilgili yazacağımı düşünmezdim; hele de "ergen" kelimesi bu kadar dile düşmüşken.
"Ergen ya ne beklersin?" gibi söylemler çoğaldıkça çoğalıyor günümüzde, biliyorsunuz.
Ergenliği atlatmış olması gereken yaşta olup hala ergenimsi davranışlar sergileyenlere de "ergen" damgası vuruluyor, bunu da biliyorsunuz. Damga evet! Çünkü bugünlerde kimse daha önce "ergen" olmamışçasına ergenliği kötü ve insanın elinde olan bir şey gibi lanse etmekten çekinmiyor.
İnsanın elinde değil dedim ama buradan şöyle de bir anlam çıkmamalı: "Ergenlik dönemi içerisinde dengesiz davranmak işten değil." Yok öyle bir şey! Ergensin falan ama kendini denetlemeyi öğren bir zahmet!
Defalarca kurulmuş bir cümle kurmak istiyorum bu noktada: ergenlik çok sancılı bir dönem.
İnsanlıktan ricam biraz bunun farkına varılması. Kimlik bunalımı zor bir süreçtir ve hepimiz yaşadık bunu. Ama ağır atlattık ama hafif. Dediğim gibi insan kendini denetlemeyi öğrenmeli! Bu gerçekleştiği takdirde her şekilde rahat geçecektir ergenlik.


Bu konuya da nerden geldiğime gelirsek, minibüste iki ergen kardeşime rastladım bugün. Kendilerini denetlemekte zorlandıkları, büyüklerimizin tabiriyle kanlarının deli deli aktığı belliydi. Daha birkaç sene öncesinde ergen olan ben bile konuşmalarına tahammül etmekte zorlandım.
"Annemi öldüreceğim yaa! Yine sabah sabah çattığğ banaağ!"
"Ayy kankaaa bak bak şu dövmeyi yaptırcağğm iştee! Tam buramaa! ahahahah"
"Bugün kendime bir şort aldım böyle yırtık pırtık biliyoğğğ musuuun? Acayip güzel falan yanee." gibi cümleler çıkıyordu ağızlarından. O an onlara dönüp "tamam anladım ergensiniz, ben de ergen oldum ama Türkçeyi katletmesek, kendimizi geliştirecek de birkaç aktivitede bulunmayı öğrensek (muhabbetleri saç, makyaj ve alışverişten öteye gitmiyordu zira) ve en önemlisi, zor biliyorum ama kendimizi denetlesek!" dedim demek isterdim ama diyemedim ne yazık ki! Sadece onlara doğru dönüp yüzlerine bön bön bakmakla  yetinmek zorunda hissettim kendimi.


Sonra kendime dönüp baktım, düşündüm biraz. "Yönlendirmiyoruz" dedim... "Yönlendirilmiyoruz."..."Arkadan konuşmayı, yermeyi biliyoruz sadece. Aşağılamayı..."


Herkese tavsiye: Kendinizi geliştirin! Kendimizi Geliştirelim! Ve arkadan konuşma fırsatını vermeyelim kimseye!


Ha ayrıca bir de sözde herkes hür bu ülkede!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder